ADREÇA DE CORREU D'ORETO DOMÉNECH

oretoescola@gmail.com

26 de febrer del 2009

Gershwin, el secret i Estellés


Ací va un altre poema del grandíssim (si punxeu sobre el seu retrat accedireu a una pàgina interessant sobre ell i altres poetes) i el poema/motiu que explica perquè vaig enllaçar Gershwin a dos versos del poema anterior.

Al poemari Llibre de Meravelles, qui parla ho fa des de l'amarga postguerra i recorda, amb alegria i força, com és el cas del poema anterior, o amb tristesa i malenconia, com és el cas del poema que us deixe ací baix, un amor de joventut.
Qui parla, però, no es rendeix i reivindica el seu paper: escriu (lluita) perquè reconeix el seu deure de CONSTRUIR.

D'Estellés vos ho recomane TOT.






VIDA, SINÓ

Porc ple de vicis.
Jaume Roig.

Temps de records, et pense, et recorde, t’invente.
M’agradaria escriure la guia de València.
Jo no assenyalaria, com ho fan, llocs il•lustres,
monuments impassibles, les pedres en cos i ànima,
els llibres que tragueren de Sant Miquel dels Reis,
l’amable biblioteca llatina del Magnànim,
sinó els recomanables llocs on tant ens volguérem,
on t’obrires la brusa amostrant-me els teus pits,
on per primera volta et va besar un home,
i aquell home era jo, segons em deies tu,
i tu i jo tan contents, visca València, visca!
Criatura llunyana, criatura en dissabte,
¿Què seria de tu? Gershwin et va cantar,
et va cantar, el pobre, sense saber-ho mai.
Les trompetes de Gershwin duien anys anunciant-te,
i el món no tingué mai millor tecnicolor
que quan tu aparegueres, sòlida, bella i verge,
aquell migdia alegre de tendes, fonts, jardins,
els anuncis de roba íntima de les dones
convertint els solars en consolats d’amor.
Alta, atrevida, esvelta, ens haurem de trobar
un dia qualsevol. Potser hauràs parit
tres o quatre vegades i algun avortament;
potser amb el teu home, cerimoniosament,
prengues el sol plausible del diumenge del parc.
Potser no ens direm res_ ¿què ens hauríem de dir?_
i jo arribaré a casa, i deixaré que es gele
el dinar en la taula, i t’escriuré un poema
que no tindrà sentit, ja saps, ni cap ni peus,
però on evocaré els teus béns, aquells dies,
la teua brusa oberta, la teua boca oberta
davall un bes enorme, apressant, extensíssim,
el primer bes d’un home, mare, que vares rebre.
Oh la satisfacció instantània del mascle!
Tot és així d’absurd. Tot és així a la fi.

6 comentaris:

Lola Shadows ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Lola Shadows ha dit...

potser amb el teu home, cerimoniosament,
prengues el sol plausible del diumenge del parc.
Potser no ens direm res_ ¿què ens hauríem de dir?_
i jo arribaré a casa, i deixaré que es gele
el dinar en la taula, i t’escriuré un poema
que no tindrà sentit, ja saps, ni cap ni peus,
però on evocaré els teus béns, aquells dies,
la teua brusa oberta, la teua boca oberta
davall un bes enorme, apressant, extensíssim,
el primer bes d’un home, mare, que vares rebre.


Sóc Carmen Navarro! Anava per ací cercant les preguntes per al treball de La mel i la fel, i he trobat els poemes d'Estellés...
M'ha agradat especialment aquest tros del poema =)

Mai havia llegit cap poema d'Estellés, encara que he escoltat parlar d'ell, a classe també.
Però estic llegint els poemes de la pàgina que hi ha enllaçada en la foto i són molt molt bons. Llegiré més poemes seus.


Bon cap de setmana! ^^

Lola Shadows ha dit...

Oreto, he vist un video a Youtube que crec que et podria agradar!
Està al meu blog, en la primera entrada, pots accedir des del meu perfil de Blogger clicant en el meu nom. Bé, crec que tot açò ja el saps xD El video està en anglès, però apenes parlen i es del més bonics que he vist mai! Ja em diràs qué penses. =)

Oreto Doménech ha dit...

Carmen, el vídeo demostra com no tot són les paraules i com, de vegades, diem molt amb poc.

Me n'alegra que t'agrade Estellés. Ja veuràs, com més el descobriràs!

Bon cap de setmana!

rafajul ha dit...

Hola Oreto, sóc Rafa Julià. Jo també estic preparant un article a publicar d'ací a poc al bloc/g sobre l'Estellés i veig que coincidiré en algunes pàgines amb tu.
Bon cap de setmana!

ORETO ha dit...

I doncs, sempre està bé coincidir en les coses bones! Si t'aprofita, pots enllaçar els teus alumnes. Que ho passes bé!!